Eihän siinä mennyt kuin puoli vuotta... Löysin vihdoin viimein sen verran aikaa ja voimia, että istuin pari iltaa koneen ääressä biisini Spotifyyn runnoen. (Tarkkaan ottaen runnoin biisit aggregaatin kautta erinäisiin musiikkipalveluihin - Spotify on niistä kenties se tutuin.)
Aggregaattinani toimii ruotsalainen Record Union, jonka kautta jakelin biisit seuraaviin: Deezer, Tidal, iTunes, Spotify ja Google Play. Jäin kieltämättä hieman epätietoiseksi siitä, jaetaanko musiikkini myös Apple Musiciin - näin oletan. Täytin informaatiot ensimmäistä kertaa ja olin hieman rystyset valkoisina sen suhteen, että sain kaiken informaation varmasti oikein ilman kirjoitusvirheitä.
Suurimmat vaikeudet tulivat yllättäen maksun kanssa. Record Union luonnollisesti haluaa hieman korvausta siitä, että jakaa taiteellisia tuotoksiani maailman ääriin. Aluksi en meinannut millään saada siirrettyä rahojani Paypalin kautta Record Unionille, mutta aikani taisteltuani sain homman kuitenkin hoidettua ja rahat onneksi kaikkosivat hyppysistäni.
Muutaman päivän päästä biisien pitäisi tipahdella eri palveluihin. Odotellessa haluaisin nostaa esille pari seikkaa:
1) Biisien näyttökerrat Youtubessa:
Annetaan heidän olla rauhassa 678
Kallio 350
Pikkusormi 300.
Näyttää siltä, että Pikkusormikin on päässyt uudelle sataselle :)
Ja se toinen juttu:
2) Nyt kaikki kipin kapin Keuruulle Isoon Soittoon. Tulevana viikonloppuna 29.7.-31.7. paikan päällä on mm. aiemmin blogissani mainittu Jippu ja muita hienoja artisteja. Erityisesti haluaisin mainostaa spektaakkelia "Recovery plays Koinonia". Lasse Heikkilän ideoimassa bändissä soittaa koko joukko pelimiehiä, joiden yhteissoitantaa on ilo kuulla ja NÄHDÄ. Soitinmusiikkiyhtye Recovery soittaa 80-luvulla vaikuttaneen Koinonian biisejä - ja hyvin soittaakin! Koinonia oli kristillisen instrumentaalimusiikin legenda jo eläessään. (Tässä kohtaa voi halutessaan uppoutua siihen mielenkiintoiseen kysymykseen, että mitä ihmettä on "kristillinen instrumentaalimusiikki".... Jätän sen viisammille.) Huomattakoon, että joukkio on kovinkin pohojalaaspainotteinen, sillä lakeuksilla asuvat sekä Joupin veljekset Jarkko ja Timo, että rumpali Mikko Kultalahti. Käsittääkseni myös kiipparisti Mikko Tillander on lakeuksilta kotoisin. Muita pelimiehiä ovat Joonatan Rautio ja Ari Isotalo.
Käytännössä lavalla on melkein koko (edesmennyt?) Time-Tarha ja hyvä osa Exitiäkin. Eikä tuo Pohjanmaan ulkopuolinenkaan osasto taida ihan kaikkein nimettömintä porukkaa olla.... ;) Tulkaahan hyvät ihmiset paikalle, sillä jo yhden keikan kuulleena voin suositella kokemusta lämpimästi.
![]() |
| Recovery plays Koinonia @ Pori, Kirkkopuistossa soi |

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti