Toukokuun lopussa vanha tuttuni Kimmo Niskala haastatteli minua puhelimitse isännöimänsä Gospelkolahtelu-ohjelman tiimoilta. Ohjelma kuuluu Järviradion aalloilla. Muistan vierailleeni Gospelkolahtelussa teini-ikäisenä. Tämän täytyy tarkoittaa sitä, että Kimmo on isännöinyt ohjelmaa jo piiiiitkän aikaa. Silloin kaivoin hyllystäni ison pinon suosikkilevyjäni ja kävimme niitä yhdessä soittamaan. Muistikuvat kyseisestä lähetyksestä ovat kovin haalistuneet, mutta veikkaanpa, että mukanani oli ainakin Petran, Whiteheartin ja Whitecrossin levyjä. Newsboysin ja DC Talkin taisin löytää vasta myöhemmin.
Täytyy nostaa hattua Kimmolle siitä, että hän rikkoo sukupolvirajoja: vieraina (tai puhelinhaastatteluissa) on ollut vanhan sukupolven konkareita ja tuoretta verta. Samassa ohjelmassa kanssani oli taas uuden sukupolven edustusta paikalla. Itse olen eksyksissä jossain sukupolvien välissä. Tässä jakamani pätkä sisältää valitettavasti vain oman haastatteluni - biisitkin pätkin pois. (Mutta nehän ovat toki kuunneltavissa Youtubessa)
Haastattelu kuunneltavissa täällä.
Alla linkit pois editoituihin biiseihin:
Annetaan heidän olla rauhassa
Kallio
Jälkikirjoitus:
Tässä kohtaa osoitan suuret kiitokset Kimmo Niskalalle ja Järviradiolle sekä haastattelusta, että luvasta julkaista haastattelu blogissani.
* Kimmohan oli oman teini-ikäni aikaan Alajärven evankelisluterilaisen seurakunnan nuorisotyöntekijä. Seurakuntarajoista huolimatta Kimmoa toivotti teini-Onnin aina tervetulleeksi vetämiinsä rientoihin. Pisteet hänelle!
* Järviradio on minulle "THE RADIO", sillä se aloitti toimintansa paikallisradiona ihan muutaman korttelin päässä kodistani ollessani noin 6-vuotias. Käsittääkseni Järviradio on aina ollut poikkeuksellisen suopea hengellistä ohjelmaa kohtaan. Muistankin teinivuosieni todellisen hittiohjelman, jonka virallinen nimi lienee ollut "Hengellinen ilta"(?) Käytännössä kaikki tunsivat ohjelman nimellä "Matti ja Urpo". Ohjelmassa herrat Matti ja Urpo pohtivat uskonelämän syntyjä syviä verkkaiseen ja lämpimään tahtiinsa. Välillä he ottivat vastaan puheluita ja taas juttu jatkui. Ne olivat aikoja ne.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti