Tiistai on toivoa täynnä!
Olimme sopineet Egonin ja Jonnen kanssa, että kesäkuun alussa menemme nauhoittamaan kolmen promobiisin rumpuraidat. Melko kivuttomasti kalenteriin pultattiin päivämäärä, joka oli 2.6. Virallisesti toinen kesälomapäiväni \o/. Päivän plan oli seuraava:
- Onni nappaa Egonin mikit Vaasasta klo 10.
- Melkein samaan aikaan toisaalla pojat rakentavat studio-setupin.
- Onnin saapuessa Pietarsaareen mikit ja ständit lyödään paikoilleen ja nauhoitukset voivat alkaa.
![]() |
| Jonnen kioski (Kuva: Egon) |
Koimme takaiskun: Mikit eivät olleet vielä saatavilla, mutta ständit sain kyytiin. Tässä vaiheessa jopa aina ja ikuisesti leppoisa Egon hermostui toimituksen hitauteen. Tulipa siis nähtyä tänään jotain uutta. Päätimme kuitenkin pelata niillä mikeillä, joita meillä jo oli. Itse toisin vain ständit.
Pientä lisäviivästystä aikatauluihin toivat puuttuvat kaapeli, kännykkäaddiktiot sekä autokaupat :-)
![]() |
| Egon halusi kokeilla jotain uutta. Vasemmalla vanha auto ja oikealla uusi. Eikun vasemmalla uusi auto ja oikealla vanha. Eiku... |
Jahka näistä pakollisista pahoista päästiin yli, oli aika tehdä soundcheck. Tässä vaiheessa lievästi tuskastunut olotilani valui kuin vesi hanhen selästä, sillä Egon ja Jonne näyttivät todelliset ammattilaisen karvansa. Pienen pohdinnan jälkeen Jonne vaihtoi kalvot paremmin musiikissani toimiviin ja itse checki sujui nopeasti ja tehokkaasti.
Checkin jälkeen olikin aika soitella ensimmäinen biisi (Pikkusormi) narulle. Ideoita vaihdettiin ja rumpujen sovitusta hiottiin. Jonne heitti ideioita ja Onni joko tyrmäsi tai ihastui niihin. Egonin päivän roolina oli nauhoittajan pesti, mutta tiukan paikan tullen hälle sovitettiin myös tuottajan manttelia. Häneltä saatiinkin hyviä näkemyksiä ja biisien lopullinen muoto (rumpujen osalta) alkoi hahmottua. Ensimmäisen biisin hiljalleen paketoiduttua oli aika suunnata kohti Pietarsaaren suurta ja himoittua ylpeyttä - Korv Göransia ("Jörskiä").
![]() |
| Ruokatauko! |
Ruokailun jälkeen työvuorossa oli AHOR eli Annetaan Heidän Olla Rauhassa. Biisihän on säkeistöissä eri tahtilajien ilottelua ja kertsiltään vallan suoraviivaista high school -tykitystä. Alla Jonnen tyylinäyte.
AHOR-biisin suhteen odotukset ovat korkealla, sillä siitä olen kenties useimmin saanut hyvää palautetta. Jonnekin innostui saamaan suorastaan flow-kokemuksen kannuja nauhoitettaessa :-) Biisin säveltämisessä on muuten avustanut Porvoon voimamies Rasmus "Rasse" Forsman.
Samassa flowssa pistettiin talteen myös biisi nimeltä Kallio. Tässä biisissä Jonne heitti mielenkiintoisen idean, jolla tunnelmaa vietiin kohti vähän modernimpaa meininkiä. Tästä kuulemme lisää siinä vaiheessa, kun homma on paketissa ;)
Sokerina pohjalla vielä kuvia Egonin kioskista. Jatkossa Jonne toimii materiaalin editoijana ja Egon miksaajana. Niin, ja soittaahan Egon toki bassot!
![]() |
| Motua ja Behringeriä... |
![]() |
| Pro Tools |
Päivän lopussa tunnelmat olivat hyvät. Kiitos mainioille ja ammattimaisille muusikoille päivän hyvästä duunista. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Jonnen editointiurakan jälkeen päästään tekemään bassoja ja kitaroita aikataulusovitusten sanelemassa järjestyksessä.
![]() |
| Tunnelmia päivän päättyessä. |






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti