Hyvää Uutta vuotta 2017
Syksy 2016 kului hoitovapaalla ollessa. Ajan viettäminen oman ihanan lapsen kanssa oli todella hienoa. En vaihtaisi tätä aikaa mihinkään muuhun.
Tavoitteena oli valmistella seuraavat 3 biisiä siihen kuntoon, että ensi kesänä voisi mennä studioon. Jotain sain aikaan, mutta en ole ihan omissa tavoitteissani pysynyt. Jatketaan tästä aiheesta sitten, kun jotain mainitsemisen arvoista on tulossa.
Teoston joulukuun tilityksissä pääsin yli maksurajan, sillä olin tienannut Teostosta yhteensä 29,00 €. Tästä tietysti vähennetään verot pois, joten nettotuloa musiikillisesta toiminnastani sain 16,96 €. Luulen, että näillä tuloilla ei kannata vielä jättää leipätyötä tekemättä.
Teoston tilitystietojen mukaan biisit ovat soineet radio Deillä seuraavasti:
Annetaan heidän olla rauhassa: 15 kertaa
Kallio: 33 kertaa
Nämä tilastot ovat väliltä 1.1 - 30.6.2016. Oman käsitykseni mukaan biisit eivät juurikaan Deillä enää soi. Mutta kivahan se on yllättyä jos Teoston tulevat tilitystiedot osoittavat minun olleen väärässä. Ilmeisesti(?) myös radio Patmoksessa biisejäni otettiin soittoon loppukesästä. Nuo mahdolliset soitot eivät näy vielä missään Teoston listauksessa.
Omien biisien radiosoitosta kertyi tuloja 12,74 €. NCB- ja online-tilityksistä kertyi 16,26 €. Luulen, että tuo jälkimmäinen summa on enemmän Jippii-musiikin äänityksistä johtuvaa kuin oman musiikkini tuottoa. Joskus 10 vuotta sitten osallistuin Jippii-juttujen säveltämiseen 2 biisin verran. Täytyy tunnusta, että tämä tapahtui melkein vahingossa.
Tähän väliin lienee syytä mainostaa Jippiin tänä vuonna tapahtuvaa Ristin maa -kiertuetta. Allekirjoittanut astuu lauteille Pohjanmaan bändin kanssa muutaman kerran alkaneen vuoden aikana.
Mihin tuo otsikko viittaa? Olin syyslukukauden hoitovapaalla ja sain tietysti valtiolta tähän tarkoitukseen korvamerkittyä tukea. Lisäksi Vaasan kaupunki maksaa kaupunkikohtaista täsmälisää (200 €) valtion avustuksen päälle. Nythän kävi kuitenkin niin, että Teoston maksukynnyksen ylittyessä sain joulukuussa veronalaista tuloa ja kaupunkikohtainen täsmälisä evättiin tämän takia kyseisen kuukauden osalta. Musiikillinen menestystarinani vei minua siis ennen verojen huomioimista 171,00 € tappion puolelle. Vähän mälsää, mutta johonkin se tukikelpoisuuden raja on vedettävä. Tyydyn osaani kiittäen niistä rahoista, joita kaupunki maksoi aiemmilta kuukausilta. Pitäisikö tämä nyt sitten allokoida studiokustannuksiin, laitehankintoihin vai peräti luottotappioihin? Kutsutaan tätä nyt sitten vaikkapa menestyksen hinnaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti