tiistai 20. lokakuuta 2015

Perheen lisäksi myös studio kasvaa

Materiaalin työstö etenee ja toissayönä Egon lähetti ensimmäisen biisin ensimmäisen miksatun version kommentoitavaksi. Pari huomioita nousi esille:
- Omin voimin homma ei olisi koskaan hoitunut tähän pisteeseen...
- ...eikä varsinkaan näin hyvän kuuloiseksi.

Vielä ei kuitenkaan ole aika pistää biisejä julkiseen jakoon, vaan Egon työstää muutkin veisut "melkein valmiiksi". Sitten istumme samojen ämyreiden ääreen ja yhdessä teemme viimeiset höyläykset. Tai oikeastaan Egon tekee työn ja minä istun vieressä kommentoimassa.

Viime päivät ovat täyttyneet lähinnä uuteen työpaikkaan liittyvästä stressistä ja lapsenhoidosta. Samaan aikaan pääni pursuilee biisiaihioita, jotka kaipaavat raakaa jatkojalostusta. Toistaiseksi "uusi arki" ei ole kuitenkaan löytänyt niin hyvin uomiaan, että biisinkirjoitus saisi tarpeeksi aikaa. Kyllä senkin aika vielä tulee kunhan rutiinit töihin ja muuttuneeseen perhe-elämään löytyvät. Näin kokeneemmat ovat minulle luvanneet.

Kotistudiokin sai lisäystä hieman ennen vauvan syntymää. Väsyin iänikuiseen midibassojen kirjoitteluun ja päätin hankkia basson.


Alunperin ajatuksena oli ostaa halvin mahdollinen Squier, jolla voisin lähinnä demota uusien biisien bassoja. Niinhän siinä kuitenkin kävi, että nälkä kasvoi syödessä ja ostin "halvimmasta seuraavaa sarjaa" olevan basson. Kyseessä on Vintage Modified Squier Precision PJ, eli Precision-basso, jossa on P-mikin lisäksi tallassa myös Jazz-basson mikki. Tällä setupilla pitäisi aueta "best of both worlds", eli sekä Jazzin että Precisionin salat. Käsittääkseni kaula on hieman perinteistä P-mallia kapeampi, eli soveltuu paremmin kitaramiehen käsiin. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Luova työkin saa ihan uudet kasvot uuden työkalun myötä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti